Μια παρατήρηση μόνο, σε όσους έλεγαν και λένε ότι ο Τσάβες κρατούσε με το.., ζόρι τον λαό της Βενεζουέλας υπό την... προεδρία του, ότι δεν είχε αποδοχή και τα σχετικά.
Όποιος βλέπει από το πρωί τα πλάνα με τις αντιδράσεις του κόσμου στην Βενεζουέλα στο άκουσμα της είδησης του θανάτου του, καταλαβαίνει, ότι λαός υπό... κατοχή δεν αντιδράει με τέτοια αυθόρμητη οδύνη για την απώλεια αυτού που τον... καταπίεζε.
Μερικές φορές να που κι ο θάνατος είναι ικανός να... μιλήσει και να... αποκαταστήσει ονόματα, καταστάσεις και την ίδια την ιστορία.
Αντίστοιχες "αυθόρμητες" λαϊκές εκδηλώσεις είδαμε πριν ένα χρόνο και για το θάνατο του άλλου ανυπότακτου ηγέτη, του Kim Jong-il της Βόρειας Κορέας. Θεωρείς ότι αποκαταστάθηκε το όνομα και η ιστορία και αυτού του δημοκράτη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι, αλλά θεωρώ ότι χρειάζεται ψάξιμο αν μη τι άλλο, η έκφραση τόσου πόνου και οδύνης απλών ανθρώπων για ένα ηγέτη που υποτίθεται ότι τους καταπίεζε. Κι αυτό ισχύει και για την περίπτωση του Κιμ Ζονγκ Ιλ ή και για του Στάλιν ακόμα. Δεν είδα για παράδειγμα ανάλογες εκδηλώσεις για τον θάνατο του Χίτλερ, του ΠΙνοσέτ, του Παπαδόπουλου κ.λ.π. Μπορείς φυσικά και εκεί να δεις ανθρώπους να εκφράζουν πόνο ή ακόμα καταστάσεις υστερίαςστις αντίστοιχες στιγμές, αλλά με σαφέστατα διαφορετικά χαρακτηριστικά, τόσο ως προς την έκφρασή τους όσο και ως προς τους ανθρώπους που συμμετέχουν σ' αυτές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλω λοιπόν να πω καταλήγοντας, πως αν μη τι άλλο χρειάζεται -τουλάχιστον- ψάξιμο, η περίπτωση διάφορων ηγετών ως προς την διαφορετικότητά τους, που συνηθίσαμε να τους ονομάζουμε όλων συλήβδην δικτάτορες ή καταπιεστές των λαών τους
Μου προκαλεί μεγάλη εντύπωση το ότι ενώ σχεδόν ταυτίζονται οι απόψεις μας περί του Παναθηναϊκού (θεωρώ ότι είναι προϊόν απλής λογικής), έχουμε τόσο διαφορετική θεώρηση για ένα απλό θέμα ιστορίας και πολιτικής. Δεν μπορώ να πιστέψω πως ένας λογικός άνθρωπος αντιμετωπίζει τόσο διαφορετικά τον Χίτλερ και τον Στάλιν, όταν η παράνοια ήταν παραπλήσια (καθάριζαν όποιον τους φάνταζε ως απειλή), η δίψα για εξουσία ήταν αντίστοιχη και στην τελική, αν βάλεις τα νούμερα κάτω, μάλλον ο Πατερούλης φαίνεται χειρότερος. Η διαφορά στην υστεροφημία έγκειται στο ότι ο ένας ήταν εκ των νικητών του πολέμου (που γράφουν και την ιστορία) και στο ότι η σοβιετική προπαγάνδα ήταν πιο αποτελεσματική στη σφαίρα επιρροής της από ότι η ναζιστική στη Γερμανία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλικά
Κωνσταντίνος
Υ.Γ. Καταλαβαίνω αν δεν το αναρτήσεις, καθώς μπορεί να μη θέλεις να μπαίνεις σε ατέρμονες διαλόγους σε αυτό το blog, που δεν έχει αυτό το σκοπό
Κατ, αρχήν συνονόματε σε ευχαριστώ για την συμμετοχή στον διάλογο. Ζητάω συγνώμη γιατί άργησαν να απαντήσω, αλλά όπως ίσως έχει δει είχα πρόβλημα με το λαπτοπ
ΔιαγραφήΚατά δεύτερον, ειδικά τέτοιου είδους συζητήσεις, όχι μόνο ατέρμονες δεν είναι και δεν απέχουν από τον όποιο σκοπό θεωρείς ότι έχει το συγκεκριμένο μπλογκ, αλλά αντίθετα πιστεύω ότι βοηθάνε γενικότερα στην αντίληψη για τον διάλογο αλλά και για μια σειρά άλλα θέματα που διαμορφώνει αυτή εδώ η παρέα.
Τρίτον και επί τηςουσίας, δεν αντιμετωπίζω καθόλου διαφορετικά τις... οιμότητες ανάμεσα στους δύο που λες. Αντιμετωπίζω διαφορετικά τις... διαφορές τους. Κι αυτό ήταν που επεσήμανα. Φαντάζομαι κατανοητό το τι λέω, αλλά αν χρειάζεται περισσότερη κουβέντα, πάντα ανοιχτός και ευχαρίστως
Εφόσον θεωρείς ευπρόσδεκτο αυτού του τύπου το διάλογο, θα ανεβάσω μια ακόμα σύντομη απάντηση, για να μη σε κουράζω.
ΔιαγραφήΔεν συμμερίζομαι καθόλου αυτό που αφήνεις να εννοηθεί, ότι δηλαδή, οι αριστεροί απολυταρχικοί ηγέτες είναι πιο αγαπητοί, συνεπώς καλύτεροι από τους αντίστοιχους ακροδεξιούς. Μπορώ να αναφέρω το Φράνκο και τον Μουσολίνι, στο όνομα των οποίων ακόμα αρκετοί πίνουν νερό (γεγονός που σε καμία περίπτωση δεν τους καθιστά καλούς ηγέτες). Στον αντίποδα, ο Πολ-ποτ, ο Τσαουσέσκου και ο Καντάφι είχαν τραγικό τέλος και σχεδόν κανείς δεν δάκρυσε. Όσο για τον Jong-il, ας μην έκλαιγαν στους δρόμους οι βορειοκορεάτες αν τολμούσαν, αφού τον διαδέχθηκε ο υιός του με απόλυτα δημοκρατικές διαδικασίες για να δώσει συνέχεια στην ευημερία τους.
Φιλικά
Κωνσταντίνος, Κρυονέρι
Συμφωνώ απόλυτα με όσα λες. Η διαφωνία μας που είναι δεν έχω καταλάβει. Το ότι όλοι όσοι αναφέραμε έχει ο καθένας τις ιδιαιτερότητές τους και τον διαφορετικό ρόλο που έπαιξαν στην ιστορία τόσο των χωρών τους όσο και παγκόσμια και πως αυτός ο ρόλος -πέρα από τις προφανείς οιμοιότητες που αναφέρεις- ήταν διαφορετικός για τον καθένα; Υπάρχει σ' αυτό αντίρηση; Γιατί αυτό προσπαθώ απ' την αρχή να πω, πέρα από την προσωπική γνώμη, την αντιπάθεια ή συμπάθεια που έχει ο καθένας ιδεολογικά, προσωπικά, ιστορικά και οτιδήποτε θέλεις για καθένα απ' αυτούς,
ΔιαγραφήΑφου δεν ειδες <<.αναλογες εκδηλωσεις για το θανατο.......>> θα δεις αυτο.! http://www.youtube.com/watch?v=nP3X-7amBGQ
ΑπάντησηΔιαγραφή